Una de les tasques que menys coneixia dels professionals al centre, és la de la logopeda.
Com a tractament, utilitza terapia conductual mitjançant exercicis vocals i estimulació del llenguatge.
La seva tasca va més enllà d' actuacions puntuals i requereix una compenetració total amb l'atenció educativa global. Així podem entrendre la figura de la terapeuta de la comunicació. Requereix una estreta coordinació amb la resta de professionals.He pogut observar que aquesta coordinació és real i molt necessària amb aquests nens.
Hem comentat les característiques dels nens autistes, respecte del llenguatge:
- Llenguatge nul, limitat o ha deixat de parlar.
- Ecolàlia, repeteix el mateix que escolta.
- Sembla sort i no s’immuta davant sorolls.
- Obsessió pels objectes.
- No utilitza adequadament les joguines, escassa capacitat de joc simbòlic.
- Apila en lína els objectes.
- No mira als ulls, evita qualsevol contacte visual.
- No juga ni socialitza amb altres nens.
- No respon al seu nom.
- Mostra total desinterés per l’entorn, no està pendent.
- No obeeix instruccions.
- Demana les coses agafant la mà d’algú i dirigint-la a allò que desitja.
- No li agrada el contacte físic.
- Gira molt sobre ell mateix.
- Es queda mirant un punt com si estigués hipnotitzat.
- Camina de puntetes.
- No suporta certs sons o llums.
- Hiperactiu o extrem passiu.
- Agressivitat i autoagressivitat.
- Obsessió per l’ordre i la rutina, no suporta els canvis.
- Es riu sense motiu aparent.
- Comportament repetitiu, és a dir, tendeix a repetir un patró de conduca una i una
altra vegada de forma constant.
Recursos que utilitza:
utilitzant un signe per aconseguir alguna cosa desitjada.
-Material teoria de la ment (ja hem parlat en un altra entrada).
-Material per diagnosticar:

- ENSÉÑAME A HABLAR EN FORMATO DIGITAL






Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada