dilluns, 4 de novembre del 2013

PLANIFICACIÓ 2NA FASE


FASE 2 : Avaluació del context (aules/professors) i recollida d’informació DATA: oct-nov 2013 HORES: 40
Objectius:
  1. Conèixer les estratègies d’atenció a la diversitat que es duen a terme dins les aules.
  2. Conèixer els diferents rols que han de desenvolupar dos professors quan fan feina junts dins una aula.
  3. Establir un contacte directe amb els professionals del centre i els diferents òrgans de gestió i coordinació docent.
  4. Organitzar el treball a fer per cada un dels membres del departament d’orientació i amb l’equip directiu en relació al PAD
  5. Facilitar i complementar l' acció Tutorial amb recursos que afavoreixin el desenvolupament de les competències bàsiques, com els recursos TIC.
  6. Explorar nous canals de comunicació i col·laboració entre la Comunitat educativa.
  7. Recollir necessitats i propostes per tal de donar resposta en la mesura que sigui possible.
  8. Consensuar les línies prioritàries d'actuació per aquest curs.
  9. Revisar el PAD.
  10. Fomentar la col·laboració de les famílies en les activitats al centre.
  11. Orientar les famílies pel que fa a la intervenció que es duu a terme amb l’alumne per tal que a casa hi hagi unes pautes comunes de treball.
  12. Adequar materials, instruments, tècniques i espais en base a les necessitats individuals dels destinataris.
  13. Diagnosticar, valorar, atendre i orientar els casos des de la globalitat i la triple vessant professional existent amb interdisciplinarietat en el treball intern del centre.
Destinataris/àries: professorat especialista, tutors, professorat de suport del departament d’orientació.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Recollida d’informació sobre la tasca dels diferents professionals.
  2. Anotacions d’allò observat i recollit en el diari de camp
  3. Observació de mesures d’atenció a la diversitat .
  4. Entrevistes i reunions amb les famílies.
  5. Reunions de coordinació i planificació.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Entrevista
  2. Observació no participant
  3. Observació participant
  4. Reunions
  5. Revisió de diferents documents de centre.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Quantitat i qualitat de la informació recollida sobre les estratègies emprades a l’aula.
  2. Buidatge i anàlisi de la informació recollida a través de les diferents fonts (observacions, entrevistes, documentació, programacions d’aula...)
  3. Quantitat i qualitat de la informació recollida pel que fa a l’avaluació: concepcions sobre les dificultats d’aprenentatge de l’alumnat, propostes de millora, ...
  4. Quantitat i qualitat de la informació recollida sobre el context de l’aula: rols adoptats, funcions desenvolupades, adequació de l’ensenyament a la diversitat de l’alumnat, ...
  5. Adequació de la informació recollida a la finalitat de la intervenció

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada