dimarts, 5 de novembre del 2013

RUTINES


Un panell de rutines és una seqüència espai-temporal que ens permet situar-nos en la tasca que estam fent, revisar la que ja hem fet i anticipar-nos a la que farem. Al cas de nens amb autisme, necessiten un món organitzat  i planificat  on puguin saber el que ha de succeïr en cada moment. Així es poden sentir segurs i l'ambient creat serà més tranquil per tal que puguin relacionar-se i aprendre de la manera més adequada. Aquesta metodologia ens ajuda a:

-Reduir rabietes i conductes inadequades.
-Facilita la comprensió.
-Crea un ambient més ordenat.



Cada matí,  els nens del centre fan les rutines d'entrada i revisen l'assistència, el temps que fa i les activitats que hi ha previstes per aquest dia. Aquestes rutines que es fan a l'escola ordinària des de l'educació infantil, comporten certes dificultats per aquest grups de nens i nenes, però gràcies a la insistència i la constància de les mestres, s'ha aconseguit que formi part de la seva tasca diària.
 
  Les petites operacions quotidianes esdevenen hàbits sobre els quals el nen construeix la seva autonomia. La sobreprotecció no afavoreix que el nen desenvolupi la seva autonomia. 

 Els hàbits són formes de comportament adquirides per mitjà d’un aprenentatge o de l’experiència. Són les conductes socials necessàries per poder-nos relacionar amb altres persones dins i fora de l’àmbit escolar. Reforcen l'autoestima i la seguretat personal. No només cal ensenyar-les, sinó fer nosaltres de model i acompanyar-los perquè quedin ben assolits i no suposi cap esforç utilitzar-los diàriament. És imprescindible establir vincles de col·laboració entre l‘ escola i la família. Ha de ser un objectiu comú de cara al creixement personal i d’aprenentatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada