EL
DESENVOLUPAMENT DE LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES AL ALUMNES TEA I LA
IMPLICACIÓ DE LES FAMÍLIES.
-Bàsicament
l’alumnat TEA té un baix rendiment escolar i requereix ajuda per
assolir les CB i habilitats competencials.
-Una
dificultat bàsica de l'alumnat amb TEA és poder generalitzar els
continguts a l'hora d'emprar-los en altres contextos.
-Serà
especialment important fer que disposi de recursos i habilitats
competencials i actitudinals
que l’ajudin a resoldre les situacions quotidianes en les què
s’haurà d’enfrontar a la societat. Per això cal oferir
estratègies per resoldre les diferents situacions en les que s'haurà
enfrontar als diferents àmbits.
-Es
treballarà amb uns plans
individualitzats,
perquè cada cas és molt diferent d'un altre i la relació que es
manté amb les famílies també canvia molt d'un cas a l'altre.
-Desenvolupar
les competències afavoreix
que l'alumnat integri els seus aprenentatges,
tot posant en relació els distints tipus de continguts i
utilitzant-los
de manera efectiva en diferents situacions i contextos.
Els
objectius:
-Reflexionar
sobre les característiques organitzatives i metodològiques de
l'alumnat amb TEA, per tal d'avançar en la inclusió.
-Destacar
la importància dels plantejaments educatius actuals (CB).
-Millorar
les relacions família-escola,
oferint als pares estratègies que els permetin millorar la seva vida
familiar.
La
intervenció: al
meu primer pràcticum vaig iniciar un camí cap a les estrategies de
comunicació escrita, ara vull ampliar aquesta vessant orientativa,
amb totes les competències possibles, oferint-los totes les opcions,
fent especial atenció als recursos multimèdia.
Per
tal d'afavorir la inclusió dins les aules i potenciant la cohesió
social, es crearan les situacions adequades per millorar
l'autonomia i poder posar en pràctica tot el que s'està treballant,
amb els recursos de: sortides amb uns objectius molt específics,
projectes que ens permetin l'assoliment de les CB, dramatització de
situacions de la vida quotidiana, tallers,...
Les
intervencions incidiran en :
-
Atenció individualitzada dels alumnes
-
Participació en la revisió i seguiment dels PI
-
Recollida d’informació de les actuacions que fa la psicopedagoga i
l'equip docent.
-
Col·laboració en la planificació i organització d’activitats,
proposant actuacions.
-
Selecció i creació dels recursos més adients.
-
Participació activa en les reunions.
-
Assessorament a les famílies.
Pretenc
analitzar el procés, fent una intensa recollida de dades per a una
posterior anàlisi dels rols adoptats pels implicats, les tasques, la
coordinació i la col·laboració, elaborant un informe que sigui
útil per millorar les actuacions i convidi a la reflexió.
Els
instruments seran variats: observació
directa amb registre de dades, anàlisi de les dades i de l’entorn
proper, entrevistes a tots els implicats en el procés d’E-A ,
aportacions d'altres centres,....
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada