MÈTODE EFGHI I ELS PROJECTES
En aquesta primera fase, d'observació i coneixement del context educatiu, hem proposat posar en pràctica la tècnica d'aprenentatge EFGHI, un mètode molt relacionat amb els projectes.
L'objectiu és relacionar les tasques que fan a classe amb la feina a casa i implicar les famílies. Aquesta activitat ens servirà per obtenir informació sobre el grau d'implicació de les famílies.
Enllaç: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=84wmBnQr3Jk
El Mètode que va crear l’anglès Thomas F. Staton és també conegut con el mètode PQRST en anglès o EFGHI en castellà). Cadascuna de les lletres mencionades representen la inicial de les paraules que detallen les fases del mètode:
·
P Proves inicials o exàmens
· Q Questions o preguntes que ens formulem
·
R Guanyar informació amb la lectura
·
S Parlar per a descriure o exposar els temes llegits
·
T Investigar els coneixements que s’han assolit
És un mètode que ensenya a l’alumne a aprofitar amb més eficiència la seva ment, li ajuda a treure el màxim profit d’aquells moments que dediquen a l’estudi, amb tècniques molt senzilles i simples que poden utilitzar-les tothom independentment dels camps i nivells d’estudi, així com de la mentalitat de l’estudiant.
Aquest mètode es pot relacionar amb la metodologia de projectes, tan important per l'aprenentatge significatiu i per l'adquisició de les CB.
L'hem aplicat al tema dels animals i els alumnes han estat molt motivats i participadors.
La
llengua oral i esrita esdevé l’eix vertebrador dels projectes, alhora
que treballar per projectes afavoreix el desenvolupament de les
habilitats lingüístiques.
Existeix una relació de reciprocitat entre llengua i projectes i
implica reflexió i intenció per part del mestre que ha d’actuar com a
observador, mediador i creador de contextes.
Aquesta forma de treballar permet crear situacions
d’ensenyament-aprenentatge de la llengua oral i escrita. Així mateix, és
un dels instruments que permet a l’alumne aproximar-se al currículum.
Aquesta relació interdisciplinària, ús de la llengua i continguts de les
diverses àrees, va més enllà d’usar la llengua com a simple forma
d’expressar el coneixement; la llengua esdevé l’instrument de mediació
semiòtica en el procés de construcció del pensament verbal.
Es fa necessari que s’aprengui en contextos funcionals per facilitar
que les competències que els alumnes van adquirint, tant en l’àmbit oral
com en l’escrit, siguin transferibles a la vida quotidiana.
Podem
considerar el treball per projectes com una opció metodològica que
afavoreix l’aprenentatge de la llengua de forma significativa i
funcional i és una eina magnífica per aconseguir l'aprenentatge
significatiu.
Cada alumne disposa d’una dinàmica interna que posa en marxa la seva activitat intel·lectual.
La motivació amb què els alumnes s’enfrontin a les activitats serà determinant en l’aprenentatge i ens ajuda a treballar la competència d'aprendre a aprendre.
.JPG)
.JPG)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada