FASE 1 :
Avaluació del context (centre) i recollida d’informació DATA: setembre-octubre
2013 HORES: 25
Objectius: -Conèixer les tasques de l’orientadora.
-Conèixer els diferents rols que ha de
desenvolupar l’orientadora.
-Establir un contacte directe amb els
professionals del centre i els diferents òrgans de gestió i coordinació
docent.
-Estudiar el Pla
d'atenció a la diversitat, analitzant
les línies d' intervenció per tal de detectar necessitats i proposar
actuacions de manera consensuada amb la tutora i amb el DO.
-Conèixer
i comprendre el context.
-Comunicar
les línies generals del Projecte a l'Equip Docent.
-Contribuir
a la construcció d' un context de col·laboració en el Centre.
Destinataris/Àrees:
orientadora i equip docent.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
1.
Recollida d’informació sobre la tasca de
l’orientadora.
2.
Recollida d’informació sobre el paper
desenvolupat per l’orientadora en els diferents òrgans de gestió i
coordinació docent.
3.
Anotacions de les observacions i recollida
al diari de camp.
4.
Coneixement del context: alumnes,
professors i famílies.
5.
Coneixement del context legal: normativa
que regula l' acció tutorial
6.
Resum del PAD amb reflexió personal sobre
les necessitats detectades.
7.
Reunió per tal de presentar el Projecte a
l'Equip Docent i fomentar la seva col·laboració.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
-Entrevista
-Observació no
participant
-Observació
participant
-Revisió de diferents
documents del centre: organigrama, horaris, normativa, etc.
-Diari de camp
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
1.
Quantitat i qualitat de la informació
recollida pel que fa a la tasca de l’orientadora. Buidatge i anàlisi
d'aquesta informació a través de les diferents fonts (observacions,
entrevistes, documentació, PAD...)
2.
Quantitat i qualitat de la informació
recollida pel que fa al paper de l’orientadora dins els diferents òrgans de
gestió i organització docent
3.
Quantitat i qualitat de la informació
recollida sobre el context d’actuació de l’orientadora: rols adoptats,
funcions desenvolupades, model d’intervenció psicopedagògica adoptat,
adequació de les intervencions, ...
4.
Graelles de seguiment, on s’especifiquen
les reunions i els acords.
5.
Supervisió per part de l’orientadora i la
coordinadora del servei.
6.
Grau en que les actuacions es corresponen
amb el plantejament inicial del projecte.
7.
Valoració de la tutora respecte de la
viabilitat del projecte en el calendari de
pràctiques.
|
Bloc dedicat al meu segon pràcticum de psicopedagogia al centre específic de nens amb transtorn d'espectre autista de Palma de Mallorca, Gaspar Hauser.
dilluns, 14 d’octubre del 2013
PLANIFICACIÓ PRIMERA FASE
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada