MILLORAR LES HABILITATS, proposta d'activitats.
Després de l'anàlisi del Pla d'AD, proposo a la Comissió d'AD d'introduir una sèrie de recursos i activitats a les aules per tal de millorar les habilitats dels alumnes i amb
l'OBJECTIU de desenvolupar al màxim les capacitats de l’alumnat, fent-lo adquirir, durant el procés d’E-A, les CB, actituds, hàbits i coneixement que els faran créixer com a persones i els prepararan per formar part activa de la societat.
La Comissió d'AD la formen:
Les funcions de la CAD són:
l'OBJECTIU de desenvolupar al màxim les capacitats de l’alumnat, fent-lo adquirir, durant el procés d’E-A, les CB, actituds, hàbits i coneixement que els faran créixer com a persones i els prepararan per formar part activa de la societat.
La Comissió d'AD la formen:
- La directora, que la presideix.
- El coordinador pedagògi, que la dirigeix.
- La logopeda.
- Els caps de departament de les àrees instrumentals (català, castellà i matemàtiques).
- La professora d’orientació educativa.
- La mestre PT.
- La psicòlega de l'equip d’assessorament i orientació psicopedagògica
- La responsable de l’aula d’acollida.
Les funcions de la CAD són:
- Concretar criteris i prioritats per a l’atenció a la diversitat dels alumnes.
- Organitzar, ajustar i fer el seguiment de l’aplicació dels recursos de què disposa el centre i de les mesures adoptades.
- Fer el seguiment de l’evolució dels alumnes amb necessitats educatives especials i específiques.
- Elaborar les propostes, si escauen, dels plans individualitzats o d’escolarització compartides.
- D’altres funcions que, en aquests àmbits, li atribueixi la direcció.
HABILITATS QUE ES PRETENEN MILLORAR, sempre en funció de les capacitats de cada un.
- Autonomia. Tenir les eines necessàries per encarar les situacions de la vida amb prou independència.
- Autoreflexió. Per ser conscients de les pròpies capacitats i exercitar-les al màxim per afrontar adequadament la seva realitat.
- Competència. Tenir els recursos i la formació necessària per resoldre amb èxit la seva incorporació a uns estudis posteriors i/o al món laboral.
- Criteri. Per reflexionar i tenir opinió pròpia a l’hora d’emetre judicis o prendre decisions importants.
- Esperit crític. Per ser capaç d’analitzar els punts forts i febles abans de prendre decisions.
- Permeabilitat. Ser receptius als canvis, amb pensament obert, per poder valorar-los i assimilar-los en la mesura que sigui possible.
- Positivitat. Per afrontar les situacions de la vida de forma positiva i amb optimisme.
- Solidaritat. Ser conscient de les circumstàncies socials que ens envolten, i en la mesura de les nostre possibilitats, col·laborar en la seva millora.
- Sensibilitat. Per observar l’entorn social, mediambiental, artístic,… amb curiositat, interès i respecte.
- Identitat. Per sentir-se arrelats al nostre país,
difondre la nostra cultura i les nostres tradicions i ser-ne
ciutadans i ciutadanes participatius, responsables i amb valors
democràtics.
Recursos i activitats digitals:
Els alumnes TEA estan molt motivats per les activitats que es fan amb l'ordinador. Per a ells és un recurs que els facilita molt la tasca i pel qual no necessiten tenir les mateixes destresses, per les tasques d'escriptura i lectura, que amb material ordinari.
Podem trobar molts de materials, per exemple dins del Projecte Agrega basat en el software lliure i la Web 2.0.
Es tracta d’un seguit d’activitats multimèdia senzilles, concretes i adequades a les característiques dels alumnes amb TEA.
Els materials es poden previsualitzar i descarregar directament a l’ordinador per utilitzar de manera digital.
Exemples d’aplicacions: narracions a través de pictogrames, creació de ficcions, representació d’escenes, distingició de la realitat, invenció d’una història, creació de personatges, associació de formes amb objectes…
Cada activitat va acompanyada d’una fitxa amb els objectius, continguts, criteris d’avaluació i metodologia de treball.
Es presenten en castellà però són fàcilment adaptables al català, sobretot les que contenen elements més visuals.
També poden resultar útils els següents materials:
- Zac Browser. Un navegador web infantil que prescindeix de la lectoescriptura per a la realització de las búsquedes emprant iconos representatius. http://zacbrowser.com
- Aprende con Zapo. Material per a l'ensenyança d'Habilitatsdades Socioemocionals que consta de dos llibres i un CD amb activitats per a l'ordinador. www.aulautista.com/2011/02/08/aprende-con-zapo/
- WEBQUESTS

http://elscolors.files.wordpress.com/2011/03/webquest-mc3b2nica.jpg

http://elscolors.files.wordpress.com/2011/03/webquest-diana.jpg

http://elscolors.files.wordpress.com/2011/03/escola.jpg
http://blocs.xtec.cat/recursosee/tag/activitats-interactives/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada