CONCLUSIONS FINALS
Finalitzat
el període d'assistència al centre, arriba el moment de reflexionar
i aprofitar aquest espai interactiu per tal de deixar aquestes
conclusions finals:
En
començar aquesta tasca, tenia dubtes sobre si es complirien les
expectatitves que m'havia creat, però vaig iniciar-la amb molta
il·lusió, motivació i ganes d'aprendre.
Vull
agraïr a la meva tutora i a tot l'equip docent per la bona
acollida i la predisposició per incloure'm dins el seu projecte i
vull felicitar-los per la seva tasca diària que
fan amb tanta d'il·lusió i professionalitat. Han estat per mi un
exemple a seguir i m'han oferir moltes possibilitats per tal de
facilitat la meva tasca.
També
vull agraïr als nens que m'han acollit com a una més i m'han
mostrat molt de respecte. Són un encant.
La
meva tasca ha estat conèixer les diferents tasques que desenvolupen els professionals, dintre dels àmbits
d'intervenció de la psicopedagogia i implicar-me i participar el més
activament possible en totes les seves tasques al centre. També participar a les reunions amb les famílies i revisar els documents del centre.
Puc
dir que m'he sentit molt integrada en la dinàmica del centre i amb
els alumnes, fer feina amb aquests nens no sempre resulta fàcil:
connectar amb ells, aconseguir motivar-los cap a l'estudi i tenir
l'oportunitat de conèixer-los i intentar aprofitar al màxim els
seus potencials. Tot i que ha estat una tasca molt diferent a la que
jo havia fet fins ara, m'ha resultat molt didàctica i gratificant.
Crec
que he aconseguit l'objectiu que em proposava d'interacturar en les
tasques de la psicopedagoga i conectar amb els nens i les famílies.
Els
objectius marcats, els he anat aconseguint a mida que he anat
apronfundint en les fases de la intervenció psicopedagògica,
juntament amb la meva tutora.
Ha
estat un procés mitjançant el qual he pogut connectar teoria i
pràctica, aplicant gran part del que he après durant la meva
formació a la UOC, així com els coneixements i habilitats que et
donen els anys d'experiència en el món docent.
Hem
treballat per tal de desenvolupar les competència digitals com a factor primordial
per al desenvolupament de les competències bàsiques. Hi ha
diferents entrades al bloc que parlen sobre aquest aspecte i la seva
relació amb les imatges, oferint diverses possibilitats
interactives.
També hi ha hagut una feina envers les relacions famílies-centre, assessorament a famílies, mestres i d'altres professionals implicats en el tracte d'alumnes afectats de TEA, així com una tasca de revisió de materials i documents del centre.
També hi ha hagut una feina envers les relacions famílies-centre, assessorament a famílies, mestres i d'altres professionals implicats en el tracte d'alumnes afectats de TEA, així com una tasca de revisió de materials i documents del centre.
El
que més m'ha sorprès ha estat les diferències que hi ha entre
el nivell dels nens, cada un té unes habillitats i una capacitat
molt diferent, així com uns ritmes d'aprenentatge que no es poden
generalitzar, com passa a l'escola ordinària. Això implica una
programació individualitzada en cada cas i unes mesures comuns que
s'han d'adaptar i revisar contínuament.
Penso que la tasca començada, s'hauria de
continuar, tenint especial cura i atenció al desenvolupament de les
competències bàsiques, ja que les habilitats que puguin aconseguir
per desfer-se en la societat i ser el màxim autònoms, serà el més
important que sel's pugui transmetre al seu període educatiu, molt
per damunt dels coneixements teòrics.
Serà
especialment significativa la competència d'aprendre per aprendre
(el que suposa disposar d'habilitats per iniciar-se en l'aprenentatge
i ser capaç de continuar aprenent de manera cada cop més eficaç i
autònoma organitzant i planificant els propis aprenentatges i la
feina). És precisament en aquesta línia on farem més incidència.
També implicarà als pares i haurem de continuar amb les d'activitats de conscienciació i de seguir treballant junts i en
la mateixa línia.
Com
a autoavaluació,
les
dificultats que he trobat han estat sobretot d'organització
dels
dies que podia anar al centre, per tal de coordinar-ho amb el meu
treball personal i el seguiment del meu
bloc,
així
com els blocs dels companys.
Aprofit
per felicitar els companys per la seva tasca als blocs, que m'han
servit d'ajuda i m'ha agradat compartir.
Com a proposta de millora, penso que el temps ha estat molt limitat pels objectius que em plantejava i per tal d'aconseguir-los, s'hauria de continuar amb la tasca començada.
Com a proposta de millora, penso que el temps ha estat molt limitat pels objectius que em plantejava i per tal d'aconseguir-los, s'hauria de continuar amb la tasca començada.
Per
finalitzar,
diré que ha
estat una experiència molt positiva i enriquidora per a la meva
formació com a futura psicopedagoga, que sempre recordaré gratament
i
on hi ha hagut molta il·lusió,
participació, col.laboració, solidaritat, responsabilitat,
admiració
i respecte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada