ENTREVISTES I TREBALL AMB LA FAMÍLIA
Les reunions amb la família són imprescindibles per
tal de que les intervencions que fem al centre siguin beneficioses pels nens. L'objectiu principal és anar amb la mateixa línia i ajudar-los a motivar al seus fills, així com a organitzar-los el seu temps d'estudi i oci a casa, les seves rutines i així poder compartir totes aquelles intervencions que es fan amb el seus fills.
Alguns exemples dels temes que tractam en les
reunions que hem tingut amb les famílies:
- L'ús de l'agenda (als casos que és posible ho escriuen els nens i altres casos ho escriu la mestra). Aquest instrument es converteix en el principal mitjà per tal que la família pugui col·laborar organitzant i planificant el temps d'estudi del seu fill. Tot el professorat que intervé en l'alumne sap que a l'aula ha de treballar amb l'alumne l'ús de l'agenda. Es tracta doncs, d'un objectiu compartit entre la família i el centre. L'objectiu principal que ens proposem és que l'alumne es responsabilitzi del seu ús i pugui utilitzar-la de manera autònoma.
- Treballar els hàbits d'autonomia personal, com preparar la motxilla. Per treballar aquest objectiu hem ofertit als pares una llista d'instruccions amb tots els passos que comporta preparar la motxilla. La família ajuda fins que els nens aconsegueixen fer-ho de manera autònoma.
Un altre proposta que hem fet a les famílies és que ajudin als seus fills a cercar algunal activitat que els agradi per fer fora de casa, per tal que puguin compartir amb altres companys les seves aficions. Els demanam que ells mateixos aportin idees i comparteixin les seves experiències els que ja fan activitats extraescolars. Surten algunes com:
natació i altres esports, club d'esplai, anar a la biblioteca, anar al parc.
- L'ús de l'agenda (als casos que és posible ho escriuen els nens i altres casos ho escriu la mestra). Aquest instrument es converteix en el principal mitjà per tal que la família pugui col·laborar organitzant i planificant el temps d'estudi del seu fill. Tot el professorat que intervé en l'alumne sap que a l'aula ha de treballar amb l'alumne l'ús de l'agenda. Es tracta doncs, d'un objectiu compartit entre la família i el centre. L'objectiu principal que ens proposem és que l'alumne es responsabilitzi del seu ús i pugui utilitzar-la de manera autònoma.
- Treballar els hàbits d'autonomia personal, com preparar la motxilla. Per treballar aquest objectiu hem ofertit als pares una llista d'instruccions amb tots els passos que comporta preparar la motxilla. La família ajuda fins que els nens aconsegueixen fer-ho de manera autònoma.
Un altre proposta que hem fet a les famílies és que ajudin als seus fills a cercar algunal activitat que els agradi per fer fora de casa, per tal que puguin compartir amb altres companys les seves aficions. Els demanam que ells mateixos aportin idees i comparteixin les seves experiències els que ja fan activitats extraescolars. Surten algunes com:
natació i altres esports, club d'esplai, anar a la biblioteca, anar al parc.
Reflexió: La psicopedagoga en l'entrevista amb la família ha de definir la
relació, com una necessitat d'ajuda per part de tot els que intervenen.
Si la psicopedagoga es mostra com a especialista distant, i actua amb
aquest rol, possiblement es crearà una barrera entre la família i
l'equip de professionals. Pel contrari, si és possible que la relació es defineixi en un context de
col·laboració, invitarà a la família a implicar-se activament.
Penso que estam aconseguint aquesta implicació per parts de les famílies, tot i que és un camí llarg i difícil. Poc a poc es veuen millores.
Penso que estam aconseguint aquesta implicació per parts de les famílies, tot i que és un camí llarg i difícil. Poc a poc es veuen millores.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada